To get a job..

Jag har personligen endast sökt två jobb i hela mitt liv, båda gångerna har jag fått det hjärtskärande emailet, beslutet om att jag inte är den person dom söker för platsen. tusan också.. 

Därför tänkte jag dela med mig av ett solklart tips som fungerade för mig och min bäste vän sandra i Melbourne. 

Vi insåg rätt så snabbt att det här med att vara ivrig och lite för på som arbetssökande inte gav den utdelning vi hoppats på. Och mitt i all vår självömkan och hopplöshet fann vi lösningen att köpa oss en flaska rosé och sitta ute och njuta i solen på ja, en parkbänk. Vi gick ju förstås bort från huvudgatan, fy vad skämmigt att bli sedd annars.. ni vet.

där satt vi, njöt av att vara 20 i solen i storstaden. 
Då händer det! en snubbe går förbi, berättar att han håller på att bygga en bar och att vi ser ut att vara sköna typer att ha och göra med som cocktail bartenders. 
Javisst sa vi. :) 


De bästa med riche är att han även har en alternations shop som syr om kläder! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0